Dr. Brummer Cosmina

Obstetrică - ginecologie

Râmnicu Vâlcea, APOGEU

Pozitii confortabile pentru gravide

Pe parcurs ce sarcina avanseaza , abdomenul se mareste iar statul pe scaun sau pozitiile care erau pana nu demult confortabile vor deveni incomode . Nu este recomandat sa stai intinsa pe spate , chiar si pentru scurt timp , intrucat greutatea uterului gravid apasa vasele sanguine importante aflate in pelvis . Apare disconfortul si ameteala datorate scaderii presiunii arteriale si pot sa agraveze manifestarile hemoroizilor .

Recomandari:

Cand stai in pozitie intinsa :
Stai pe o parte (preferabil : pozitia stanga ) cu bratul si piciorul de deasupra indoite , iar cu celalalt brat intins pe langa corp . Poti sa ai piciorul de deasupra sprijinit pe una sau mai multe perne .

Sprijina-ti picioarele de perete :
Stai intinsa pe spate , cu capul si spatele sprijinite de perete . Indoaie-ti picioarele si odihneste-ti talpile pe perete . Indreapta-le apoi si departeaza-le in asa fel incat sa te simti confortabil . Poti repeta succesiunea de miscari .

Pozitii sprijinite :
Poate nu poti sa te odihnesti pe o parte asa ca poti gasi o pozitie sprijinita , folosind una sau mai multe perne . Aceasta pozitie este foarte confortabila , mai ales in stadiile avansate ale sarcinii .

Stai asejata cu spatele drept :
Aceasta pozitie ajuta la relaxarea muschilor spatelui . Poate fi folosita o perna asezata in dreptul taliei . La serviciu poti sa iti intinzi picioarele la nivelul soldurilor . Indoaie picioarele din cand in cand pentru a-ti intari gambele .

Pozitia croitorului :
Stai cu picioarele incrucisate si spatele drept pentru a relaxa muschii de la nivelul zonei genitale si a coapselor . Apasa cu delicatete coapsele in jos pentru a mari si mai mult abductia . Aceasta pozitie te va ajuta foarte mult in timpul nasterii pe cale vaginale .

Picioarele in abductie (departate usor ) :
Pentru a relaxa coapsele si zona genitala si a intinde coloana vertebrala poti aduce piciorele in abductie , avand umerii si picioarele drepte . Intinde varful picioarelor si vei simti cum senzatia de usturime urca prin coapse . Incearca sa iti tii umerii relaxati .