Etape ale dezvoltării copilului:
Auzul:
–	Sistemul auditiv se perfecționează, prin schimbări ce apar la nivelul urechii dar și al atenției;
–	Intre 1- 3 ani, percepțiile auditive dezvolta o anumită finite;
–	Copilul dezvolta o sensibilitatea la muzică și ritm;
–	Dezvoltarea sistemului auditiv este implicat în diferențierea cuvintelor, a modului cum sunt pronunțate;
–	Se formează auzul fonematic;
–	Se mărește baza perceptive de înțelege a limbajului;
Văzul:
–	între 1 an și 1 an și 6 luni, se manifestă interesul pentru figure colorate
–	Ia la 2 ani se manifesta interesul pentru obiectele necolorate
–	La 3 ani, copilul este interesat de cărți cu ilustrații clare, simple și expresive
Mirosul și gustul:
–	Gusturile se diferentiza, copilul începe să aibă o preferință anume alimente și aversiuni pentru alte gusturi/mirosuri.
Tactul:
–	Percepțiile tactile se dezvolta în special între 1-3 ani
–	Manevrarea obiectelor în timpul jocului influențează dezvoltarea simțului tactil.
Reprezentările:
–	Limbajul se dezvolta pe baza creșterii capacităților de reprezentare a obiectelor.
–	Apariția reprezentărilor este foarte importantă deoarece ele pregătesc terenul pentru dezvoltarea funcțiilor de generalizare și abstractizare a gândirii.
–	Dezvoltarea gândirii este în strânsă legătură cu dezvoltarea limbajului.:
–	Prin întrebarea ce e asta: copilul identifica și diferențiază
–	Ia întrebarea de ce explica relația dintre obiecte.
–	Copilul nu doar imita/reproduce mișcări pe care le-a văzut la alte persoane, el acum experimentează unele noi.
–	Intre 18-24 luni, copilul își interiorizează schema de rezolvare a problemelor, copilul găsește soluții, inventează modalități pentru a-și atinge scopurile.
–	La vârsta de 2 ani debutează stadiul preoperator- copilul utilizează conceptele care apar în viața concretă, nu toate exemplarele dintr-o categoria anume.
–	La sfârșitul celui de-al doilea an de viață, gândirea copilului este simbolică, nemifiind legați de realitatea imediată.
–	Copilul poate utiliza cuvinte sau imagini pentru a înlocui diferite obiecte. Copilul utilizează reprezentări ale mediului și interacționează cu acestea.
–	Gândirea are un caracter egocentric: lumea fiind abordata dintr-un punct de vedere foarte personal.
Memoria:
–	se dezvolta foarte mult pe linia reproducerii cuvintelor.
–	Memoria are un caracter involuntar și afectogen, copilul reține astfel lucrurile care i-au plăcut sau care i-au displăcut.
–	Memoria este alimentată de achiziția evenimentelor și conduitelor zilnice implicate în satisfacerea nevoilor și trebuințelor copilului.
–	Memoria este de scurtă durată: la 1 an ea este de câteva săptămâni, la 3 ani de câteva luni, iar la 4 ani este de 1 an.
Motricitate fină:
1-2 ani
–	Rostogolește mingea imitând adultul
–	Așează inele groase pe un suport vertical
–	Face un turn din 3 cuburi
–	Trasează linii
–	Trage jucării după el
–	Ridica obiecte; e de jos aplecându-se fără a cădea.
–	Imita mișcarea circular cu creionul
     2-3 ani:
–	înșiră 3-4 mărgele mari pe un șiret
–	Răsucește butoane și mânere
–	Arunca adultului mingea de la distande de 1,5 m
–	Construiește un turn de 5-6 cuburi
–	Intoarece paginile unei cărți una câte una
–	Despachetează un obiect mic
–	Deșurubează jucării cu filet
–	Face biluțe din plastilina
–	Bate cu ciocanul în diferite obiecte.
Motricitate grosieră:
Luna 12-18
–	 dispare reacția landau
–	Nu sunt dezvoltate reacțiile de echilibru în mers
–	Pornește și se oprește fără să cadă
Lună 18
–	Trage jucăriile mergând cu spatele
–	Urca scările ținându-se de balustrade
–	Poate merge cu un obiect mare în brațe
–	începe să alerge
–	Åžtie să se ridice și să se așeze pe scaun
Lună 21
–	Sta în sprijin unipodal
–	Urca și coboară scările ținut de o mână
–	Mototolește hârtia după demonstrație, prinde mingii mari.
24 luni
–	Aleargă fără ca cadă
–	Urca și coboară singur scările
–	Ia obiectele de pe sol fără să cadă
–	Se dezvolta abilități manuale, tine creionul cu degetele, desenează un unghi, cerc.
36 luni
–	Merge pe vârful picioarele
–	Sare de la o înălțime de 20-30 cm cu picioarele lipite
–	Arunca mingea cu o directei slabă.
–	Urca scariele alternând picioarele, dar tot coboară cu amândouă picioarele pe o treaptă
–	Merge 30 m pe o linie dreaptă făcând 1-3 greșeli.
–	Sare cu picioarele apropiate
–	Merge pe tricicleta.